2011年6月28日 星期二

Day 17 - ICSP @ Camp Grimes

Crazy Hat Day today!
The campers of this week had more crazy hats than last week. Actually, there was a troop which could win the name of "the most CRAZY troop!" I guessed their troop leaders did. When they took off their hats, everyone had a new hair cut! All the boys! Wowwwww! One boy had a "water course" hair cut (about 5 cm wide) crossing from his forehead to his afterbrain. One boy only shaved his hair for one side of his head. And, one boy with Asian face had his head like a Japanese Samurai. Hahaha! To get along with his purple and fuzzy hat. So cute!

Morning class
You bet. I was supposed to teach First-Aid this morning, but we had knots and fire making eventually... Fine, I had a good time today with kids. The kids needed to show us how to make a square knot by using the EDGE method.
E=Explain
D=Demonstrate
G=Guide
E=Enable
Some of the kids were really good at teaching, although they were only 10-11 years old. I was very touched by two kids' conversation then. One of them was too nervous to show me the EDGE, so I said, "relax, and I will go back to you later, okay?" The other boy, who had shown me the EDGE, came to him and started to teach him how to make a square knot. The teaching lasts at least 15 minutes, I was very impressed at the guiding boy's PATIENCE. That's awesome! Finally, the boy learned how to make it with any help. The guide and I were cheering for him! I gave them a small gift from Taipei Confucius Temple. There were some good phrases (in Chinese though) on it. X的,手殘把後面原本打好的英文稿刪掉了!我的天哪!好,反正,孔廟小卡是要鼓勵他們一個是很棒的小老師;一個是很認真不放棄學習的好學生!至於這麼好學生後來我才了解他才剛成為童軍,什麼都沒學過,所以完全對技能沒有一點經驗,我一直鼓勵他繼續嘗試(他後來還學會了雙套、雙半和營繩),希望他不要因為這些小挫折回去以後就再也不當童軍了!

*和其他童軍聊天,有一位團長曾去英國的世界大露營,他說他很喜歡該露營,我真不敢告訴他我很後悔付這麼多錢去那裡......XDDD
*有一位小童軍七月也要去瑞典世界大露營,到時候見了!
*營地工人群中有一位擁有三顆木章,簡單詢問後了解,美國木章取得制度和台灣差不多:兩階段露營、一大堆作業和承諾要做(18個月內要完成),然後就能取得!木章制度基本上全世界都一樣吧?

傍晚降旗典禮上終於把所有的"梗"都用掉了:場上說話的人要是說到關鍵字如Announcement, Points, Notes 所有的工人就會上前把那個人團團圍住唱歌做弄他,超好笑的,這個我喜歡~我一定要把所有的歌都學起來。上星期的閉幕營火,有一群小朋友學J說話說到這三個關鍵字之後工人的反應(衝上前去把人包起來唱歌),把大家笑得快死掉了。

晚上突然多了出來(本來要幫忙垂降的,結果說是暫停,因為授課者晚上放假),我和2G去玩射箭Archery還有散彈槍Shotgun。射箭這是我第二次玩,G幫我把弦調到剩約7公斤時我才有辦法把弦往後拉(一開始它讓我試10公斤,我拉都拉不動),我射得很...差,箭有些都飛不知道哪裡去,G說射箭要憑感覺瞄準靶心,哇勒,憑感覺哩!好吧,照他說的做,結果還越射越好哩,神奇,說真的我瞄的地方可是靶的右下角哩!(單憑左眼看時)。散彈槍就真的是第一次玩了,槍跟來福槍差不多重,不過瞄準和射擊的方式不大一樣。我一開始是搞不清楚S要問什麼,我以為他問我用哪一隻眼睛瞄準,結果他要問我是左撇子還是右撇子,兩個人位置因此換來換去,我覺得我真是蠢斃了。之後總算是要練習開槍了,目標是一個由機器射出來的飛盤,這也太難了吧,槍很重,還要將槍隨著飛盤移動的方向做調整,我整個人真得是很沒有這方面的天份,六七發都是亂打,慘不忍睹,還好S只在乎我有沒有覺得好玩,有沒有射到......下次再說吧。回房洗澡時我發現,右邊肩窩因為子彈發射後坐力的關係,黑青啦!有沒有這麼誇張啊!我好弱......

沒有留言:

張貼留言